عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر :

خرید و فروش مصنوعات طلا به صفر رسید

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام اینکه خرید و فروش مصنوعات طلا در حد صفر است افزود: از ابتدای سال تاکنون مردم به سمت خرید طلای خام و سکه به جای مصنوعات رو آورده اند.

خرید و فروش مصنوعات طلا به صفر رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، آیت محمد ولی، رییس اتحادیه طلا با اشاره به صفر رسیدن خرید مصنوعات طلا، اظهارداشت: جو روانی پیش آمده در چند ماه اخیر موجب شده تا مردم به جای خرید مصنوعات طلا به سمتی دیگر هدایت شوند که خلاف مسیر اصلی و صحیح بازار است.

    وی افزود: اگر مردم قصد خرید طلا دارند باید برای خرید مصنوعات طلا اقدام کنند زیرا خرید طلای آب شده نه تنها اقدامی درست و منطقی نیست، بلکه در چارچوب های اتحادیه نیز قرار ندارد. زیرا اگر حتی یک نفر در بازار از عدم آگاهی مردم سو استفاده کند، مردم متضرر خواهند شد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر، توضیح داد: مردم برای خرید طلا به سمت مصنوعات بروند زیرا خرید طلا آب شده، موضوعی تخصصی است که تنها فعالان و متخصصان این بازار تخصص و توانایی شناسایی اصل از فرع را دارند.

    محمدولی، گفت: 99 درصد طلاهای آب شده درست و صحیح است اما اگر احتمال حتی یک درصد طلا تقلبی بدهیم، توصیه ما حرکت مردم به سمت خرید مصنوعات طلا و عدم ورود به بخشی بسیار حساس است که در صورت بروز مشکلی، اتحادیه نیز امکان پاسخگویی ندارد.

    وی درباره مزیت خرید مصنوعات طلا، توضیح داد: مردم با خرید مصنوعات طلا به جای سکه و طلا خام، هم می توانند به عنوان زیورآلات از آن استفاده کنند و هم به عنوان سرمایه نیز نگهداری می کنند، همچنین با این اقدام چرخ تولید این صنعت نیز دوباره به حرکت خواهد افتاد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر در پایان اظهار امیدواری کرد که این اتفاق در بخش طلا از سوی مردم بیافتد و تولید این صنعت نیز رونق گذشته خود را بازیابد.

    با نوسانات نرخ ارز از اواسط سال گذشته در کشور، بازار طلا و سکه نیز تحت تاثیر قرار گرفته و مردم با افزایش قیمت های لحظه ای سکه، به سمت خرید طلا خام و سکه به جای طلا ساخته شده که اغلب هم جنبه زینتی و مصرفی دارد و هم به عنوان سرمایه از آن یاد می شود، حرکت کردند.

    برهمین اساس، رفته رفته با ادامه این روند در سال جاری، به اذعان فعالان بازار طلا و سکه، خرید و فروش مصنوعات طلا از ابتدای سال جاری در حد صفر بوده است. طبق اعلام کارشناسان و فعالان بازار طلا، با توجه به تعداد طلافروشان در سطح کشور، میزان خرید و فروش از ابتدای سال تاکنون به میزانی نبوده که حتی تامین کننده هزینه های روزانه این واحدهای صنفی باشد و صنف طلا فروشان از این نوسانات قیمتی جز ضرر عایدی نداشته اند.

    از سویی نوسانات قیمتی طلا نه تنها قدرت تصمیم‌گیری را از مردم سلب کرده بلکه از نظر اقتصادی و مالی نیز قدرت خرید آنها کاهش یافته و مردم با خرید طلاهای آب شده یا سکه به دنبال اقدامات اقتصادی و سرمایه گذاری هستند.

    برچسب ها