عصر خودرو

جنس سهام سودآور پس از توافق هسته ای

عصر بازار: انتظار ۱۲ ساله سهامداران تالار شیشه ای به پایان رسید و کشورهای ۵+۱ بر سر موضوع هسته ایران به توافق رسیدند .

جنس سهام سودآور پس از توافق هسته ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصر مالی، انتظار 12 ساله سهامداران تالار شیشه ای به پایان رسید کشورهای 5+1 بر سر موضوع هسته ایران به توافق رسیدند. هرچند تاپیش ازاین بازار سرمایه ایران به واسطه خاصیت منحصر به فردش نسبت به پیش خورکردن آثار مثبت این موضوع اقدام کرده‌بود و ازمدتها قبل فعالیت‌های خود را در سایه این ریسک غیر سیستماتیک انجام می‌داد، اما حال با به ثمر نشستن این توافق، بورس ایران وشرکت‌های حاضر درآن که تاکنون به واسطه تحریم ها اعمال شده فرازو و فرود بسیاری را تجربه کرده اند ، استراتژی دیگری را پیش رو قرار خواهند داد که اطلاع دقیق و درست از این استراتژی ها سهامداران و سرمایه گذاران را در مسیر سودهی قرار خواهد دارد .

    مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه با بیان اینکه انجام توافق بازار سرمایه را دچار رفتار هیجانی می‌کند، به سهامداران توصیه کرد: در چنین شرایطی بازار شکل هیجانی به خود گرفته و توصیه می‌شود سرمایه گذاران بیش از هر چیز استرات‍ژی صبر و انتظار را در پیش بگیرند به این معنا که از هرگونه رفتار هیجانی در خرید و فروش سهام پرهیز کرده و بیش از توجه به صنایع خاص به جنس سهام توجه کنند.

    مهدی طحانی در خصوص تاثیرات ناشی از انجام توافق صورت گرفته بر بازار سرمایه و روند صنایع مختلف موجود در بازار گفت: موضوعی که از بحث توافق برای بازار سرمایه مهم تلقی می شود برداشتن تحریم ها نیست بلکه آن است که بازار سرمایه از انتظار خوشش نمی آید و مشخص شدن تکلیف این توافق روند حرکت برای این بازار مطلوب تر خواهد کرد.

    او در تشریح این موضوع که تاثیرات مثبت توافق کدامیک ازصنایع را دستخوش تحول و رشد می کند گفت: بعد از این مهم ؛توافق نظر بر روی سهام هایی که احتمال رشد EPS دارند بیشتر خواهد شد ضمن اینکه با رسیدن بودجه های عمرانی وضعیت پرو‍ژه ها و صنایع وابسته به آن مانند صنعت سیمان، فولاد و ... بهبود خواهد یافت.

    طحانی با اشاره به تحرک بانکها به واسطه آزاد شدن پول های بلوکه شده خاطر نشان کرد: در همین راستا شرکت های پتروشیمی که دارای طرح توسعه یا تجدید ساختار هستند می توانند روند مثبتی را بعد از مذاکرات از آن خود کنند.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذار آوای آگاه با ورود پول های بلوکه شده می تواند راه حلی برای پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران وزرات راه و شهر سازی باشد گفت: با این وجود سهام این قبیل شرکتها نیز دارای مزیت سرمایه گذاری خواهند شد و به عبارت دیگراین اتفاق طیف وسیعی را در بر میگیرد و بازار از آن منتفع خواهد شد.

    او در توصیه به سهامداران و سرمایه گذاران تصریح کرد: قدر مسلم در چنین شرایطی بازار شکل هیجانی به خود گرفته و توصیه می شود سرمایه گذاران بیش از هر چیز استرات‍ژی صبر و انتظار را در پیش بگیرند.

    طحانی خاطرنشان کرد: پرهیز از هرگونه رفتار هیجانی در خرید و فروش سهام و توجه هرچه بیشتر به جنس سهام تا یک صنعت خاص می تواند سودآور بهتر و مطلوب تری داشته باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو