عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز :

خرید و فروش طلا در بازار تبریز متوقف شد

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: میزان خرید و فروش مصنوعات طلا و تولید داخلی در بازار تبریز در حد صفر است.

خرید و فروش طلا در بازار تبریز متوقف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، مهدی بهرمانی ، در خصوص وضعیت کنونی بازار سکه و طلا در تبریز، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه کمبود سکه و طلا در بازار تبریز وجود ندارد، اما به دلیل این‌که بازار طلا و سکه دستخوش تغییرات لحظه‌ای شده و از سوی دیگر به علت نبود ثبات قیمت در بازار، برخی فروشندگان طلا و جواهر، از خرید طلا خودداری می کنند. 

    وی با بیان اینکه لازمه رونق کسب و کار ثبات اقتصادی می باشد، ادامه داد: با تغییر رئیس بانک مرکزی تصور می کردیم که ها کاهش یافته و ثبات قیمت در بازار حاکم شود؛ در حالی که وعده های مسئولان تحقق نیافته و پس از گذشت چند روز، مجددا دلار به نرخ قبلی برگشت.

    بهرمانی با بیان این‌که سیاست های غلط دولت دلیل ایجاد حباب در نرخ سکه است، عنوان کرد: بانک مرکزی مقصر بی ثباتی نرخ سکه است؛ چرا که پس از سال 86، تاریخ سکه های ضرب شده همچنان ٨٦ می‌باشد

    وی با بیان این‌که هیچ گونه نیازی برای درج تاریخ بر روی سکه نیست، ادامه داد: انتظار می رود، دولت در راستای حذف تاریخ بر روی سکه گام های موثری بردارد، تا تمامی سکه‌ها یکنواخت وحباب ایجاد شده برطرف شود؛ از  سویی نیز توزیع سکه ها را به صنف طلا واگذار  کنند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به اقدامات لازم برای خارج کردن سرمایه های سرگردان از بازار طلا، بیان کرد: لازم است، موقعیتی فراهم شود تا اعتماد بین دولت و مردم افزایش یافته و مردم نیز نگران کاهش ارزش پول ملی نباشند.

    وی خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده و برخی قوانین نادرست و غیر کارشناسی حاکم در کشور، این صنف را دچار مشکل کرده بود و اکنون نیز نوسانات نرخ سکه و طلا مشکلات این صنف را چندین برابر کرده است.

    بهرمانی با اشاره به کاهش کارگاه‌های طلاسازی در تبریز، اضافه کرد: طبق آمار تعداد کارگاه های طلاسازی در تبریز از حدودهزار واحد به 280 واحد رسیده است.

    وی ادامه داد: باتوجه به شرایط ایجاد شده در کشور، اخیرا  اکثر واحدها اقدام به تعطیلی و معرفی کارگران به بیمه بیکاری کرده اند.

    وی با بیان این‌که هیچ گونه مغازه طلافروشی در تبریز تعطیل نبوده و همچنان این واحدها به فعالیت خود ادامه می دهند، تصریح کرد: با وجود این‌که فعالیت اصناف در حد صفر است، اما به منظور صیانت و حمایت از نظام و برقراری  امنیت، واحدهای طلافروشی در بازار و مغازه های خود فعال هستند.

    برچسب ها