عصر خودرو

نفت آمریکا از برنت سبقت گرفت

عصر بازار- بهای نفت سبک آمریکا در معاملات امروز(چهارشنبه) برای ساعاتی بالاتر از قیمت نفت برنت داد‌وستد شد.

نفت آمریکا از برنت سبقت گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پس از انتشار گزارشی مبنی بر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و احتمال صادرات بیشتر در بازاری که همچنان به مازاد عرضه دچار است، نفت آمریکا در معاملات امروز برای مدتی بالاتر از نفت برنت معامله شد.

    نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه آینده با 24 سنت افزایش، 36 دلار و 38 سنت معامله شد در حالی که نفت برنت 36 دلار و 28 سنت داد‌وستد شد و برای اولین‌بار از دوره کوتاه نوامبر 2014 پایین‌تر از نفت آمریکا قرار گرفت. نفت برنت سپس به 36 دلار و 44 سنت بازگشت و اختلاف خود با نفت آمریکا را حفظ کرد.

    به جز نوامبر سال گذشته نفت سبک آمریکا از سال 2010 تاکنون پایین‌تر از نفت برنت داد‌وستد شده است.

    قبل از سال 2010 نفت سبک آمریکا معمولا بالاتر از نفت برنت معامله می‌شد، زیرا توسعه نفت شیل آمریکا هنوز شروع نشده بود به این معنا که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان واردات سوخت و نفت بیشتری داشت.

    واردات بنزین آمریکا از رقم بالای 14 میلیون بشکه در روز به حدود 9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، اما در شرایطی که تولید نفت شیل رو به کاهش است و دولت منع چند دهه‌ای صادرات نفت آمریکا را لغو کرده، بازار آمریکا ممکن است با کاهش عرضه روبرو شود اما عرضه جهانی به دلیل تولید روز‌افزون از سوی روسیه و سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت(اوپک) روز‌ به ‌روز اشباع‌تر شود.

    کنگره آمریکا این ماه به لغو منع 40 ساله صادرات نفت این کشور رای مثبت داد اگرچه انتظار نمی‌رود بلافاصله صادرات وسیعی از سوی این کشور رخ دهد و مقداری از نفت آمریکا سال آینده به بازار‌های جهانی وارد خواهد شد.

    بالاتر رفتن مقطعی قیمت نفت آمریکا نسبت به برنت همچنین به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا طبق گزارش موسسه نفتی این کشور بوده است.

    ذخایر نفت آمریکا در این هفته با سه میلیون و 600 هزار بشکه کاهش به 486 میلیون و 700 هزار بشکه رسید در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند یک افزایش 1.1 یک میلیون بشکه‌ای را تجربه کند.

    اطلاعات رسمی ذخایر نفتی آمریکا قرار است اواخر امروز منتشر شود.

    چشم‌انداز کلی برای بازار نفت این است که قیمت‌ها پایین باقی می مانند، چرا که تا زمانی که شرکت‌های مجری به دلیل کمبود بودجه مجبور به تعطیلی شوند، تولید همچنان در سطوح نزدیک بی‌سابقه خواهد ماند.

    بانک گلدمن‌ساش این هفته با بیان اینکه فعالیت‌های حفاری نفتی در آمریکا برای یک کاهش تولید قابل توجه همچنان بیش از حد بالا است گفت: ما خطر‌هایی را در خصوص پیش‌بینی خود در زمینه تولید روزانه 32 میلیون بشکه‌ای اوپک در سال آینده می‌بینیم، چرا که ذخایر نفتی همچنان در حال پر شدن هستند و این انتظار می‌رود که در فصل بهار به حد نهایی ظرفیت خود برسند.

    قیمت نفت ممکن است برای مجبور کردن تولید‌کنندگان به کاهش تولید و آوردن آن به سطح تقاضا به 20 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

    تولید جهانی نفت در حال حاضر بین 500 هزار تا دو میلیون بشکه در روز بالاتر از سطح تقاضا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها