عصر خودرو

یک تحلیلگر اقتصادی اعلام کرد:

درخشش طلا در بازارهای جهانی

عصر بازار- تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام بر این باور است که نگرانی های بین المللی درباره خطر رکود اقتصادی می تواند بار دیگر موجب درخشش طلا در بازارهای جهانی شود.

درخشش طلا در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر تضعیف ارزش پول ملی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص ترکیه و روسیه، با کاهش شدیدی روبرو شده است.

    بر اساس این گزارش حسین سید تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام تاکید کرد: اگر سرمایه گذاران بین المللی نگران وقوع رکود در اقتصاد جهانی شوند، این مساله می تواند موجب ارتقای جایگاه طلا شود.

    وی در ادامه افزود : قیمت طلا برای نخستین بار از مارس 2017 میلادی به کمتر از 1200 دلار رسیده است. قیمت طلا از اواسط آوریل تاکنون 12 درصد کاهش داشته است. تقویت ارزش دلار عامل اصلی کاهش شدید قیمت طلا به شمار می رود.

    کاهش ارزش یوان چین نیز عامل مهمی در کاهش تقاضای فیزیکی بوده است. با کاهش ارزش پول ملی کشورهای نوظهور، عملا قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته و تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا کاهش یافته است.

    به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا تنش های تجاری در عرصه بین المللی قرار خواهد داشت.

    برچسب ها