عصر خودرو

سفیر ایران:

صادرات برق و گاز به عراق ادامه می یابد

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که برغم فشارهای اقتصادی آمریکایی، صادرات برق و گاز به عراق و مشارکت ایران در فعالیت های بازسازی پساداعش ادامه می یابد.

صادرات برق و گاز به عراق ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد پس از دیدار با هیاتی از اتاق بازرگانی عراق و تعدادی از بازرگانان این کشور گفت: ایران خواهان عراقی قدرتمند، امن، یکپارچه و پیشرفته است.
    در پی این دیدار 'نبیل الانباری' در گفتگو با خبرگزاری 'نون' گفت: ما در دیدار با سفیر ایران در بغداد چندین پیشنهاد ارائه دادیم که مهم ترین آنها ورود شرکت های ایرانی به همکاری واقعی با صاحبان شرکت های عراقی برای راه اندازی پروژه های ساخت محصولات در داخل عراق به جای واردات از جمهوری اسلامی ایران و کمک آنها به عراق برای تبدیل به کشوری مولد به جای مصرف کننده می باشد.
    وی گفت بیشتر مواد اولیه در عراق در دسترس هستند و اتاق های بازرگانی تمام حمایت خود را برای به دست آوردن تاییدیه های رسمی ارائه می دهد همچنین امروزه بسیاری از شهر های عراق از امنیت و ثبات برخوردار هستند که باعث کاهش ترس شرکت های سرمایه گذاری می شود.
    الانباری افزود: در این نشست علاوه بر بحث در مورد بحران کمبود آب در عراق، بر حضور شرکت های سرمایه گذاری ایرانی در بازار عراق نیز تاکید شد.
    همچنین رئیس اتحادیه در میان سخنانش در مورد بحران کمبود آب و تاثیر آن بر رودخانه دجله و با اشاره به اینکه دو کشور (ایران و عراق) دارای ریشه های مشترکی هستند و ایران کشوری دوست و همسایه ای با تاثیر در منطقه است، خواستار تقویت روابط دوجانبه و گسترش دامنه همکاری ها شد.
    وی افزود: بخش خصوصی عراق نیز علیه تحریم های اقتصادی بر هر کشوری به ویژه جمهوری اسلامی ایران می ایستد.

    برچسب ها