عصر خودرو

وزارت انرژی کره جنوبی اعلام کرد

سئول بعد برداشتن تحریم‌ها نفت بیشتری از ایران می‌خرد

عصر بازار- وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی با استقبال از لغو تحریم نفتی ایران اعلام کرد کره جنوبی تمایل دارد تنوع منابع تامین نفت خود را از طریق خرید نفت از این کشور افزایش دهد.

سئول بعد برداشتن تحریم‌ها نفت بیشتری از ایران می‌خرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد، در حالی که قرار است نفت خام بیشتری از سوی ایران و آمریکا به بازارهای جهانی عرضه شود، کره جنوبی تمایل دارد تنوع منابع تامین نفت خود را از طریق خرید نفت از این دو کشور افزایش دهد.

    وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد، این کشور از لغو اخیر ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت آمریکا و لغو تحریم های ایران استقبال می کند. کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان و یکی از مشتریان مهم نفت ایران است.
    در این بیانیه آمده است: «اگر تحریم ها علیه ایران برداشته شود، پالایشگاه ها انتظار دارند خرید نفت خود از این کشور را به سطح قبل از اعمال تحریم ها افزایش دهند.» این بیانیه می افزاید، با توجه به اینکه عرضه نفت سبک در آسیا هم اکنون پایین است، پالایشگاه ها امیدوارند بتوانند از آمریکا میعانات وارد کنند.
    در این بیانیه همچنین به نقل از پالایشگاه های کره ای آمده است، اگر قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا به 4 تا 6 دلار پایین تر از شاخص نفتی خاورمیانه (دوبی) برسد، پالایشگاه های کره ای به دنبال واردات میعانات از آمریکا خواهند بود.
    قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه، روز چهارشنبه به 36 دلار و 40 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت دوبی برای تحویل در ماه فوریه 33 دلار و 8 سنت بود.
    واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه نوامبر، نسبت به یک سال پیش حدود 30 درصد کاهش داشت. واردات این کشور از ایران در 11 ماهه نخست سال 2015 0.8 درصد کاهش یافت تا حجم خرید این کشور از میزان مجاز بر اساس تحریم ها تجاوز نکند.
    کنگره آمریکا در ماه جاری میلادی، رای به لغو ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت آمریکا داد. هرچند انتظار نمی رود بلافاصله صادرات نفت خام این کشور رشد قابل توجهی داشته باشد، اما این بدان معناست که بخشی از نفت تولید شده در آمریکا در سال آینده به بازارهای جهانی صادر خواهد شد و این توازن بازار را به هم خواهد ریخت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها