عصر خودرو

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد:

رکود در اقتصاد جهانی بورس ایران را نزولی کرده است

عصر بازار- معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه رکود جهانی بر روی رکود اقتصادی همه کشورها اثر می گذارد در مورد سقوط شاخص بورس گفت: بورس نمی تواند از روندهای قیمتی دنیا جدا باشد و قیمت فرآورده های پتروشیمی و نفت پایین آمده است.

رکود در اقتصاد جهانی بورس ایران را نزولی کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شاپور محمدی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما گفت: سیاست های دولت در چارچوب حمایت از تولید است. ارتباط سیاست های دولت با سیاست های اقتصاد مقاومتی در متن مشخصی اعلام خواهد شد.

    معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: دولت کارهای جدی و زیادی را هم برای طرف تقاضا و هم عرضه انجام داده است اما چون ثبات اقتصادی شرط اول است دولت مهار تورم و ثبات ارز را سیاست خود قرار داد و با موفقیت آن را به پیش برد و سپس بر روی سیاست های عرضه کار کرد.

    محمدی افزود: دولت در اجرای این سیاست تسهیلاتی را به بخش های صنعت و کشاورزی اعطا و کاهش سود بانکی را در دستور کار قرار داد.

    وی ادامه داد: با افزایش سهولت کسب و کار رتبه ایران از این نظر از 152 به 118 کاهش یافت.

    معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد اضافه کرد: دولت باید به سیاست های طرف تقاضا نیز توجه کند تا بتواند به طور همزمان عرضه و تقاضا را به صورت هماهنگ جلو ببرد.

    وی در واکنش به گزارش اخیر صندوق بین المللی پول مبنی بر حاکم شدن رکود بر اقتصاد کشور گفت: رشد اقتصادی از منفی شش و هشت دهم درصد در پیش از دولت یازدهم به رشد مثبت در سال گذشته رسید و این نشان می دهد دولت هم زمان توانسته تورم را کنترل و نرخ ارز با ثبات کند.

    محمدی افزود: رشد منفی اقتصادی در دولت قبل در زمانی بود که قیمت نفت حدود 120 دلار بود اما اکنون با وجود کاهش قیمت نفت، رشد اقتصادی، مثبت شده است.

    وی با بیان اینکه رکود جهانی بر روی رکود اقتصادی همه کشورها اثر می گذارد در مورد سقوط شاخص بورس گفت: بورس نمی تواند از روندهای قیمتی دنیا جدا باشد و قیمت فرآورده های پتروشیمی و نفت پایین آمده است و این موضوع بر روی شاخص بورس کشورمان نیز اثر گذاشته است.

    محمدی درباره رقم بدهی دولت گفت: تا زمانی که دولت، حسابرسی نکند نمی تواند یک ریال از این بدهی ها را بپردازد.

    وی افزود: رقم هایی که در این باره اعلام می شود، تخمینی است و تا زمانی که همه دستگاه ها رقم بدهی هایشان را اعلام نکنند نمی توان رقم بدهی را به صورت قطعی اعلام کرد.

    معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد درباره بحث های مطرح شده درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: درباره نرخ پتروشیمی، بررسی ها انجام شده و به زودی تعیین تکلیف و اعلام می شود و مطابق فرمول استاندارد و قانون، نرخ ها تغییر می کند.

    وی با اشاره به اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است افزود: جلسات این ستاد هر هفته تشکیل می شود و نتایج طرح های ملی اقتصاد مقاومت نیز اعلام خواهد شد و هیئت دولت گزارش آن را به مقام معظم رهبری تقدیم خواهد کرد.

    معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه نظرات بخش خصوصی مورد توجه قرار می گیرد گفت: در شورای گفتگو و همچنین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حسب مورد از نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی دعوت و از نظرات آنها استفاده می شود و در شورای اقتصاد نیز بخش خصوصی، حق رأی دارد.

    معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دولت قبول دارد که نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد افزود: دولت یازدهم توانسته است نرخ سود بانکی را دو درصد کاهش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها