عصر خودرو

معاون وزیر نفت عنوان کرد:

بانک مرکزی، مسئول سیاست‌گذاری قیمت خوراک پتروشیمی‎ها

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: سیاست‌گذاری درباره قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و ارزی که آنها در بازار ثانویه عرضه می‌کنند، با بانک مرکزی است.

بانک مرکزی، مسئول سیاست‌گذاری قیمت خوراک پتروشیمی‎ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، سیدرضا نوروززاده، درباره نرخ ارز گفت: ارز موجود در کشور از صادرات نفت خام، محصولات پتروشیمی و کالاهای غیرنفتی است. با توجه به شرایط موجود، دولت برای ساماندهی قیمت ارز، نرخ ارز را برای کالاهای ضروری 4200 تومان مشخص کرده و بقیه موارد که در بازار ثانویه عرضه می‌شود هم‌اکنون حدود 8 هزار تومان است. افرادی هم که می‎خواهند کالا یا خدمات وارد کنند از طریق بازار ثانویه به ارز دسترسی خواهند داشت.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی می‎کنیم بر اساس آمار سال گذشته ارز حاصل از پتروشیمی‎ها که در بازار ثانویه عرضه می‌شود ماهانه یک میلیارد دلار باشد که بخشی از آن صرف هزینه‌های جاری خودشان مانند تجهیزات و کاتالیست شده و بقیه در بازار عرضه می‎شود.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره تحریم‎های احتمالی و راهکارهای مقابله با آن گفت: کشور تحریم‌ها را پشت سر می‌گذارد و با برنامه مقابل آن‌ها می‎ایستد. با وجود تاثیر تحریم‌ها، برنامه‎های پیش‎بینی شده در صنعت پتروشیمی را ادامه می‌دهیم. این در حالی است که صادرات در چند ماه نخست امسال افزایش داشته و نگران تحریم نیستیم.

    برچسب ها