عصر خودرو

به علت حملات اقتصادی آمریکا؛

ترکیه تعرفه‌ واردات برخی کالاهای آمریکایی را ۲ برابر می کند

عصر بازار- معاون رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش در پاسخ به حملات عمدی اقتصادی آمریکا، تعرفه واردات برخی از کالاهای آمریکایی را، دو برابر می‌کند.

ترکیه تعرفه‌ واردات برخی کالاهای آمریکایی را ۲ برابر می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، معاون رییس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش در پاسخ به حملات عمدی اقتصادی آمریکا، تعرفه واردات برخی از کالاهای آمریکایی را دو برابر می‌کند. این کالاها شامل خودروهای شخصی، تنباکو و نوشیدنی‌های آمریکایی است.

    این اقدام در شرایطی اتفاق می‌افتد که تنش‌ها بین این دو کشور متحد ناتو بر سر زندانی کردن یک کشیش آمریکایی به اتهام جاسوسی و چند اختلاف دیپلماتیک دیگر، بالا گرفته است.

    جمعه گذشته رییس‌جمهور ترامپ هم اعلام کرد که دستور داده است تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه دو برابر شود. حالا حکمی که توسط رئیس‌جمهور ترکیه امضا شده، در روزنامه دولتی ترکیه منتشر شد که نشان می‌دهد تعرفه‌ واردات خودروهای آمریکایی 2 برابر شده و به 120 درصد رسیده است.

    تعرفه‌ واردات نوشیدنی‌های آمریکایی 140 درصد و تعرفه واردات تنباکو 60 درصد شده است. همچنین تعرفه واردات کالاهای آمریکایی دیگر نظیر کالاهای آرایشی، برنج و زغال‌سنگ، هم 2 برابر شده است.

    معاون رییس‌جمهور ترکیه، فوات اوکتای، در صفحه توییتر خود نوشت: تعرفه‌های واردات کالاهای آمریکایی تحت اصل عمل متقابل افزایش یافته است. این اقدام در پاسخ به حملات اقتصادی عامدانه دولت آمریکا به اقتصاد ما بوده است.

    وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه، مورات کوروم، هم دیشب گفت: ترکیه از محصولات آمریکایی در ساخت‌وساز استفاده نخواهد کرد. او گفت این اقدام در پاسخ به حرکت‌های تخیلی دلار آمریکا، انجام می‌شود.

    برچسب ها