عصر خودرو

کاهش تولیدات نفتی سعودی، موجب مازاد تقاضای نفتی شد

عصر بازار- قیمت نفت در دومین روز معاملاتی هفته پس از انتشار گزارش اوپک در خصوص کاهش تولیدات عربستان با افزایش نسبی همراه شد.

کاهش تولیدات نفتی سعودی، موجب مازاد تقاضای نفتی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، کاهش تولیدات عربستان به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفتی در خاورمیانه به منظور ایجاد مازاد تقاضا در بازار، موجب رشد قیمت نفت شد.

    به همین ترتیب، قیمت نفت برنت با رشد 0.3 درصدی مواجه شد و هر بشکه از این کالا معادل 72 دلار و 81 سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس نیز با رشد 0.4 درصدی به هر بشکه 67 دلار و 45 سنت رسید.

    در ماه جولای، عربستان سعودی به تولیدکنندگان نفتی در نشست اوپک اعلام کرد که میزان تولیدات خود را تا 200 هزار بشکه در روز کاهش می دهد و به 10.288 میلیون بشکه در روز می رساند .

    در این بین، گزارش ماهانه اوپک در روز دوشنبه  منتشر شد که طی آن، کاهش میزان تولیدات عربستان کاملا به وضوح اعلام شده بود و معامله گران معتقدند این کاهش میزان تولیدات کاملا اهرمی برای افزایش قیمت این کالا خواهد بود.

    طبق گزارش اوپک، تقاضای جهانی نفت تا سال 2019 میلادی، با رشد 1.43 میلیون بشکه ای در روز مواجه می شود در حالی که در مقایسه با سال 2018، نسبت تقاضای این کالا در جهان افت 1.64 میلیون بشکه ای خواهد داشت.

    در گزارش اوپک آمده است که کاهش پتاسیل رشد اقتصادی در جهان و جنگ تجاری میان چین و آمریکا عامل اصلی کاهش تقاضا برای نفت در ماه های آتی عنوان شده است .

    افت میزان رشد اقتصادی در چین به دنبال تعرفه های اعمالی از سوی آمریکا و افت میزان سرمایه گذاری در هفت ماه ابتدایی سال در این کشور نشان از افت رشد اقتصادی در چین است. در حالی که افت میزان خرده فروشی نیز در این کشور در ماه های اخیر به ثبت رسیده است.

    داده های ضعیف اقتصادی که از سوی چین منتشر می شود یکی دیگر از سیگنال های کاهش رشد اقتصادی در دنیا است.

    از سوی دیگر، قیمت طلا با افزایش 0.3 درصدی به هر اونس یک هزار و 202 دلار رسید در حالی که در روزهای گذشته افت سنگینی را تجربه کرده بود .

    در رینگ فلزات لندن، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 85 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 138 دلار مبادله شد.

    هر تن سرب دو هزار و 122 دلار و هر تن نیکل 13 هزار و 590 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 19 هزار و 367 دلار رسید و  هر تن روی دو هزار و 489 دلار مبادله شد.

    برچسب ها