عصر خودرو

ونزوئلایی‌ها برای حفظ سرمایه در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند

عصر بازار- تحقیقات اخیر نشان می دهد که قیمت بیت کوین در هر ۱۸ روز در ونزوئلا ۲ برابر می شود و مردم این کشور برای حفظ سرمایه خود بر روی این ارز دیجتیال تمرکز کرده اند.

ونزوئلایی‌ها برای حفظ سرمایه در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، به دنبال بحران گسترده اقتصادی در ونزوئلا و نیز پیش بینی صندوق بین المللی پول از رسیدن نرخ تورم این کشور به یک میلیون درصد تا دسامبر سال جاری میلادی که سقوط بولیوار پول ملی ونزوئلا را به دنبال دارد، مردم این کشور در حال سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگار هستند.

    در همین حال شرایط فعلی ونزوئلا بستری را برای رشد بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگار فراهم کرده است. بر اساس آخرین گزارش، قیمت بیت کوین هر 18 روز در ونزوئلا 2 برابر می شود. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در برابر 1.3 میلیارد بولیوار معامله می شود. برای درک بیشتر این قیمت می توان گفت که قیمت یک فنجان قهوه در ونزوئلا یک میلیون بولیوار است.

    بر همین اساس، بیت کوین به عنوان گزینه ای محبوب برای سرمایه گذاری در ونزوئلا تبدیل شده و قیمت آن رو به افزایش است. ونزوئلایی ها معتقد هستند که افزایش و کاهش ارزش پول این کشور در دست بانک مرکزی است و با انتشار یا جمع آوری بولیوار منجر به سیر نزولی یا افزایش پول این کشور می شود؛ در حالی که بیت کوین چنین خاصیتی را ندارد.

    بر پایه این گزارش، ونزوئلا به دلیل داشتن برخ ارزان قیمت یکی از خواستگاه های استخراج بیت کوین محسوب می شود و علاقمندی به ارزهای رمزنگار باعث شده تا خود این کشور همه ارز دیجیتال «پترو» را برای دور زدن تحریم های آمریکا روانه بازار کند. در حال حاضر ونزوئلا به دنبال جایگزین کردن پول ملی خود با ژتون پترو است.

    برچسب ها