عصر خودرو

سه‌شنبه ۱ دی؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۴.۱۰.۰۱ در بازار برق بورس انرژی ۸۷۵ مگاوات برق به ارزش ۶ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در اولین روز از زمستان همچنان در مدار نزول باقی ماند و در معاملات امروز و کاهش 0.3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می شود؛ قیمت روند نزولی خود را با شیب ملایم زیر 365,000 ریال حفظ کرده است و در حال نزدیک شدن به قیمت 360,000 ریال می‌باشد.
    در معاملات امروز بازار امروز برق بورس انرژی، نبود نقدینگی در بازار منجر به افت قابل توجه حجم و ارزش معاملات شد. با توجه به شرایط بازار و فزونی عرضه بر تقاضا همچنان روند نزولی بر بازار حاکم است. انتظار می‌رود با ورود نقدینگی جدید به بازار شاهد بازگشت رونق به بازار باشیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941011 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941011 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در ابتدای دوره قیمت روندی با ثبات در محدوده 370,000 ریال داشته که در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و تا قیمت 361,000 ریال کاهش یافته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود در ابتدای دوره روندی صعودی بوده و پس از افزایش تا محدوده 396,000 ریال در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و تا قیمت 368,000 ریال کاهش یافته است.
    در این نماد تا به امروز 3,362 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 18.09.1394 با 1,572 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13931011 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها