عصر خودرو

صندوق بین‌المللی پول:

هند به پای چین می‌رسد

عصر بازار- صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی امسال و سال آینده هند به ترتیب به ۷.۳ درصد و ۷.۵ درصد برسد.

هند به پای چین می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، صندوق بین المللی پول ضمن توصیه به مقامات هندی برای برداشتن گام های ضروری تر اصلاحات ساختاری اعلام کرد "هند یکی از موتورهای رشد اقتصاد جهانی است و می تواند در آینده همان نقشی را ایفا کند که چین ایفا می کند".

    رانی سالگادو -  مدیر بخش هند صندوق بین المللی پول - گفت: از نظر قدرت خرید هند اکنون 15 درصد اقتصاد جهانی را در اختیار دارد که فقط از چین و آمریکا کمتر است. هند سه دهه دیگر وارد پنجره طلایی جمعیتی خود خواهد شد و این بدان معناست که رشد اقتصادی این کشور در بلندمدت نیز ادامه خواهد داشت.

    صندوق بین المللی پول با اشاره به تنوع بالای قومیتی اعلام کرد: در کشوری که حدود 29 قلمرو مختلف وجود دارد، رسیدن به یک رویه متحد اقتصادی کار دشواری است. صندوق پول از تورم نیز به عنوان یکی دیگر از چالش های مهم برای ششمین اقتصاد بزرگ جهان نام برده است که با وجود مناسب بودن محدوده کنونی، احتمال خارج شدن اوضاع از دست مقامات وجود دارد.

    به گفته سالگادو، یکی از مهم ترین موارد همکاری بین صندوق و دولت برای حل بحران بخش بانکداری این کشور به ویژه صورت ها و ترازهای مالی است.

    وی گفت: هند جمعیت جوانی دارد اما بهره گیری از این جمعیت و متنوع سازی اقتصادی فرآیندی خودکار نیست و نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد.

    سالگادو افزود: اقدامات و سیاست های خوبی در زمینه اشتغال زایی انجام شده است اما برای دستیابی به سطوح بالاتر رشد نیاز به اشتغال زایی بیشتری است. هند رشد هفت تا هشت درصدی دارد که یکی از بهترین عملکردها در جهان است اما هند برای رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به کشوری توسعه یافته و ثروتمند نیازمند رشد بیشتری است.

    برچسب ها