عصر خودرو

آفریقا فرصت ناب اقتصادی برای ایران است

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج با تاکید براینکه کشورهای آفریقایی فرصت های ناب اقتصادی برای ایران است گفت: همزمان با حضور پنجاه ساله در عرصه سیاسی و فرهنگی در آفریقا نتوانسته ایم در عرصه توسعه مراودات اقتصادی و تجاری پیشرفت کنیم.

آفریقا فرصت ناب اقتصادی برای ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، منصور شکیب مهر روز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی همدان اظهار داشت: کشورهای آفریقایی بازاری مناسب برای عرضه تولیدات ایران به ویژه خودرو، ماشین آلات صنعتی و مواد غذایی است.
    وی به ظرفیت های سرمایه گذاری در ساحل عاج اشاره کرد و گفت: زمینه سرمایه گذاری و اشتغال برای نیروهای متخصص ایرانی در بخش استخراج معادن، صنایع پتروشیمی، ساخت راه، جاده و مسکن های اجتماعی فراهم است.
    شکیب مهر با اشاره به شهرت برخی برندهای ایران در کشورهای آفریقایی گفت: سفارتخانه ایران برای هرگونه خدمات مشاوره ای، شناسایی و سنجش صلاحیت و اهلیت طرفهای تجاری آماده همکاری با تاجران و بازرگانان ایرانی است.
    سفیر ایران در ساحل عاج مسلط نبودن تجار ایرانی به زبان های خارجی و ضعف سواد تبلیغات را از موانع مراودات تجاری ایرانیان با خارجی ها دانست و بر رفع این نقیصه ها تاکید کرد.
    شکیب مهر توسعه پروازهای ایران به کشورهای آفریقایی را در راستای تقویت روابط اقتصادی بسیار اثربخش دانست و گفت: هم اینک ترکیه به 40 کشور آفریقایی پرواز دارد و ایران حتی یک پرواز هم ندارد.
    وی با اشاره به سرمایه گذاری وسیع چین در آفریقا گفت: طرح های عمرانی و خدماتی بسیاری در این منطقه توسط چینی ها اجرا شده و هندی ها نیز در بحث دارویی کارهای بزرگی انجام داده اند.
    این مقام مسئول به شهرت برخی برندهای ایرانی در کشورهای آفریقایی گفت: 60 درصد مردم آفریقا مسلمان و به ایران علاقه مند هستند و باید از این فرصت برای عرضه تولیدات و ترویج برندهای ایرانی استفاده کرد.
    ساحل عاج کشوری آفریقایی در مجاورت غنا و بزرگترین تولید کننده کاکائو در جهان است.
    ایران از ساحل عاج پودر کاکائو وارد و بیسکویت، روغن موتور، رب گوجه فرنگی، رزین، کاشی ، اتانول، شکلات و وازلین دارویی صادر می کند.
    از ابتدای امسال شاهد حضور چندین سفیر و هیات های اقتصادی و فرهنگی از کشورهای خارجی در همدان بوده ایم که نتایج خوبی داشته است.

    برچسب ها