عصر خودرو

نتایج آخرین رصد بانک مرکزی از بازار خوراکی‌ها:

قیمت مواد غذایی تقریبا به ثبات رسید

عصر بازار- از میان ۱۱ گروه کالایی مورد بررسی، قیمت شش گروه مواد غذایی در هفته گذشته هیچ تغییری نداشته و نشان می‌دهد بازار مواد خوراکی بعد از چند هفته افزایش مداوم قیمت‌ها تقریبا به ثبات رسیده است.

قیمت مواد غذایی تقریبا به ثبات رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی قیمت خرده‌فروشی مواد غذایی را در هفته منتهی به 27 آذر ماه سال 94 منتشر کرد. بر اساس این گزارش قیمت مواد خوراکی در مقایسه با هفته قبل، تغییر چندانی نداشته است. لبنیات، برنج، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی مواد خوراکی بوده که هیچ افزایش قیمتی نداشته است.

    گوشت مرغ (3.4 درصد)، سبزی‌های تازه(1.8 درصد)، میوه‌های تازه (1.1 درصد) و حبوبات (0.4 درصد) از جمله کالاهایی بوده که کاهش قیمت داشته است. تخم مرغ تنها کالایی است که در هفته مورد بررسی 4.6 درصد افزایش قیمت داشته است.

    قیمت‌ها در هفته آخر آذر ماه در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل هم نوساناتی را تجربه کرده است. قیمت شش گروه مواد غذایی افزایش یافته، قیمت دو گروه بدون تغییر مانده و قیمت سه گروه کاهش یافته است.

    قیمت سبزی‌های تازه 17.8 درصد، قیمت لبنیات، گوشت قرمز و تخم‌مرغ هر دو 0.9 درصد، قیمت حبوبات 0.6 درصد و قیمت قند و شکر 0.5 درصد افزایش یافته است.

    قیمت گوشت مرغ با شش درصد کاهش بیشترین میزان کاهش را تجربه کرده است. قیمت چای و روغن نباتی هم به روال هفته‌های گذشته بدون تغییر مانده است.

    بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد بازار از ثبات و روند نزولی قیمت‌ها خارج شده و تا حدودی قیمت مواد غذایی در حال افزایش است. این افزایش در هفته‌های گذشته بیشتر بود اما در این هفته کمی از شدت صعودی آن کاسته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها