عصر خودرو

صادرات فلزات ترکیه به رغم فشار آمریکا افزایش یافت

عصر بازار- خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که به رغم فشار و اعمال محدودیت از سوی آمریکا علیه صادرات ترکیه در ماه های اخیر، صادرات فلزات به خصوص آلومینیوم در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۷ درصد افزایش یافته و به میزان ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است.

صادرات فلزات ترکیه به رغم فشار آمریکا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آناتولی با انتشار خبری به استناد گزارش مجمع صادر کنندگان ترکیه نوشت: میزان صادرات آلومینیوم در هفت ماه سال 2017 میلادی در حدود 6 میلیارد و 595 میلیون و 923 هزار دلار بود که این مقدار در مدت مشابه سال جاری به هشت میلیارد و 359 میلیون و 546 هزار دلار رسید.
    به نوشته این رسانه، این میزان رشد صادرات حاکی از بی تاثیر بودن تحریم های آمریکا علیه صادرات محصولات فلزی ترکیه است.
    بنا بر اعلام این رسانه، بیشترین صادرات آلومینیوم ترکیه در هفت ماه گذشته به کشورهای اروپایی انجام گرفته است و ایتالیا با واردات 552 میلیون و 100 هزار دلار آلومنیوم از ترکیه در صدر کشورهای این قاره قرار دارد.
    به نوشته آناتولی، صادرات آلومینیوم ترکیه به سایر کشورهای اروپایی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62.9 درصد رشد یافته و به رقم سه میلیارد و 604 میلیون دلار رسیده است.
    خبرگزاری رسمی ترکیه، کشورهای خاورمیانه و آفریقایی را مقصد بعدی بیشترین صادرات آلومینیوم ترکیه پش از کشورهایی اروپایی معرفی کرد.
    صادرات آلومینیوم ترکیه به آمریکا پیش از وضع تعرفه های سنگین 488 میلیون دلار بوده است.
    دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشتم ماه مارس سال جاری تعرفه جدید گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترکیه و برخی کشورها را امضا کرد که بر اساس آن واردات فولاد و آلومینیوم از سراسر جهان به آمریکا مشمول عوارض گمرکی معادل 25 درصد برای فولاد و 10 درصد برای آلومینیوم شد که البته بعضی از کشورها از جمله کانادا و مکزیک از این قانون معاف شدند.
    آمریکا بیشترین نیاز خود به فولاد و آلومینیوم را وارد می‌کند که بیشتر این محصولات از کانادا، برزیل، مکزیک، روسیه، ترکیه و آلمان تامین می شود.
    این تصمیم ترامپ واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا، اتحادیه اروپا و چین را برانگیخت به طوری که چینی ها نیز به اقدامی تلافی جویانه دست زدند.
    ماه گذشته میلادی، نهاد زیپکچی وزیر سابق اقتصاد ترکیه در گفت و گو با شبکه ان.تی.وی اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا به میزان 260 میلیون دلار بر تعرفه مالیات گمرکی واردات محصولات ترک افزوده و در پی آن، ترکیه نیز در اقدامی تلافی جویانه، 266 میلیون دلار بر واردات محصولات آمریکایی تعرفه گمرکی وضع کرده است.

    برچسب ها