عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان خبر داد:

تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی

سهم ۵۰ درصدی لوتوس از تامین مالی سال جاری

عصر بازار- علی تیموری شندی در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر از تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در ماه های آینده داد و بیان کرد: سال گذشته رکورد تامین مالی بخش خصوصی با اوراق صکوک ۸۰۰ میلیارد تومانی زده شد، در همین راستا در نظر داریم در سال جاری نیز این رکورد با تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی برای بخش خصوصی دوباره توط تامین سرمایه لوتوس پارسیان زده شود.

تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، علی تیموری، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در نشست خبری در ابتدا ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه در خصوص پیشینه تامین سرمایه لوتوس پارسیان گفت: زمان زیادی از تأسیس و آغاز به کار شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان نمی‌گذرد اما با این حال روند مناسب و رو به رشدی داشته ایم و همواره تلاش کرده ایم که با تیم خوب و کار زیاد جبران عقب ماندگی از رقبا را جبران کنیم، از این رو اکنون در بین سایر تأمین سرمایه ها از وضعیت مناسبی برخورداریم همانطور که سال گذشته از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان فعال ترین تأمین سرمایه انتخاب شدیم.
    وی افزود: سال گذشته نوید تامین مالی های بزرگی به اهالی بازار و شرکت ها داده  بودیم که با پشتکار تیم تامین سرمایه لوتوس پارسیان توانسته ایم به آنها جامه عمل بپوشانیم.
    تیموری در رابطه با میزان تامین مالی انجام شده در تامین سرایه لوتوس پارسیان بیان کرد: طی سال گذشته حدود 1700 میلیارد تومان اوراق مشارکتی و حدود 3000 میلیارد تومان مشاوره پذیرش داشته ایم که امیدواریم این روند صعودی در سال جاری هم حفظ شود.
    مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس ادامه داد: از ابتدای سال یک هزار و 600 میلیارد تومان در بازار تامین مالی انجام شده که 50 درصد آن سهم تامین سرمایه لوتوس پارسیان بوده است.
    وی با بیان اینکه تاکنون 4500 میلیارد تومان تعهد پذیره‌نویسی اوراق مختلف در لوتوس پارسیان انجام شده است، افزود: تا کنون 11 مورد تعهد پذیره‌نویسی از طریق افزایش سرمایه داشتیم و سعی خواهیم داشت تا پایان سال جاری 1500 میلیارد تومان اوراق منتشر کنیم.
    مدیرعامل لوتوس پارسیان با اشاره به اهمیت تنوع بخشی در ابزارهای مالی گفت: به دنبال عملیاتی کردن ابزارهای جدید هستیم و در این راستا دستورالعمل‌های لازم در سازمان بورس تصویب شده و پیگیر آن هستیم؛ اما متاسفانه قانون جدید توسعه ششم محدودیت هایی در ثبت ابزارهای جدید مالی ایجاد کرده، البته با توجه به تغییراتی که در راس ریاست بانک مرکزی اتفاق افتاد، خوشبین هستیم که بتوانیم ابزارهای جدید را ثبت و به مرحله اجرایی برسانیم.
    تیموری خاطر نشان کرد: در زمینه پوشش ریسک مدیریت دارایی‌ها و توسعه ابزارها پیشنهادات لازم به سازمان بورس داده شده است و قطعاً تنوع ابزارها کارکرد مناسبی برای توسعه بازار دارد.
    وی در ادامه یکی از مزیت های رقابتی تامین سرمایه لوتوس را نحوه بازارگردانی مجموعه دانست و اعلام کرد: با توجه به تنوع ابزارهایی که در سبد تامین مالی "لوتوس پارسیان" وجود دارد، توانسته ایم عملکرد خوبی در زمینه بازارگردانی از خود نشان دهیم.
    وی با اشاره به پذیره‌نویسی صندوق جسورانه و صندوق طلا و انجام معاملات ثانویه آن در بازار گفت: این اقدامات نویدبخش تنوع‌پذیری در طراحی ابزارهای بازار سرمایه است. از این رو می توان گفت ابزارهای معرفی شده توسط تامین سرمایه همواره جز ابزارهای برتر بازار بوده اند. برای مثال می توان به صنوق طلا لوتوس ارسیان اشاره کرد که عملکرد موفق و درخشانی در بازار داشته است.
    تیموری حجم کل صندوق های تامین سرمایه لوتوس پارسیان را 15 هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این رقم می توانست بسیار بالاتر باشد اما اعتقاد هیئت مدیره در شرایط فعلی اقتصاد بر این است که پوشش ریسک¬های بازار نسبت به افزایش حجم صندوق ها از اولویت بالاتری برخوردار است.
    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در ادامه خدمات آنلاین را یکی از مهم ترین نقاط قوت این شرکت دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 200 هزار مشتری در این سامانه انلاین وجود دارد.
    وی افزود: اکنون حجم تراکنش در این سامانه به بیش از 18 هزار میلیارد تومان رسیده، یعنی می توان گفت بطور میانگین 50 میلیارد تومان حجم تراکنش روزانه این سامانه است. از این رو در فاز بعدی می خواهیم سایر صندوق های موجود در بازار را نیز در این سامانه قرار دهیم، تا با توجه به تعداد بالای مشتریان این سامانه، سایر صندوق ها نیز بتوانند از این مهم منتفع شوند.
    تیموری در ادامه مدیریت دارایی را یکی دیگر از بخش های مهم تامین سرمایه دانست و اعلام کرد: اولین صندوق کالایی بازار صندوق طلایی بود که توسط تامین سرمایه لوتوس پارسیان تشکیل شد. این صندوق در حال حاضر بیش از 100 میلیارد تومان ارزشدارد. الته در روزهایی که قیمت سکه بالا رفته بود این رقم به 135 میلیارد تومان نیز رسیده بود.
    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان ضمن اشاره به ظرفیت های بازار سرمایه گفت: بورس می تواند در حل بحران های اقتصادی نقش پررنگی داشته باشد. برای مثال زمانیکه خرید و فروش سکه در بازار فیزیکی با مشکلات بسیاری همراه بود، صندوق طلا تامین سرمایه لوتوس پارسیان بدون چالشی معاملات را انجام می داد. البته هدف ما تنها تسهیل معاملات نیست بلکه درپی آن هستیم که زمینه ای برای تامین مالی از طریق این صندوق ها برای بخش مربوط به خود آنها فراهم کنیم که این مهم می تواند در سروسامان دادن اقتصاد نقش مناسبی را ایفا کند.
    تیموری در ادامه خبر از ورود تامین سرمایه لوتوس پارسیان در بورس تهران تا پایان سال داد و افزود: این شرکت در نظر دارد برای شفافیت بیشتر با سرمایه 500 میلیاردی خود به بورس بیاید.
    در ادامه این نشست خبری علی تیموری در پاسخ به سوالی در خصوص پیش¬بینی وضعیت دلار با توجه به بسته ارزی دولت گفت: یکی از تصمیمات خوبی که از طریق مجموعه اقتصادی کشور گرفته شده، اعتماد کردن به مکانیسم بازار و تعیین نرخ ارز بر اساس عرضه و تقاضا است. بر این اساس مجموعه تحولات اتفاق افتاده در روزهای گذشته را مثبت می دانیم و اعتقاد دارم با توجه به این سیاست ها اقتصاد به سیر عقلانی خود بازمی گردد.
    وی افزود: از این جهت چشم انداز مثبت وروشنی را می توان برای بازار سرمایه متصور بود، البته نباید از تاثیر تحریم ها بر بورس و به طور کبی بر اقتصاد غافل شویم. با این توضیحات به سرمایه گذاران بازار سرمایه توصیه می¬شود که از ابزارهایی برای حضور در بازار سرمایه استفاده کنند که با بازارگردانی خوبی از آنها حمایت می شود.
    در پایان تیموری شندی خبر از تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در ماه های آینده داد و بیان کرد: سال گذشته رکورد تامین مالی بخش خصوصی با اوراق صکوک 800 میلیارد تومانی زده شد، در همین راستا در نظر داریم در سال جاری نیز این رکورد با تامین مالی یک هزار میلیارد تومانی برای بخش خصوصی دوباره توط تامین سرمایه لوتوس پارسیان زده شود.

    برچسب ها