عصر خودرو

۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای در اختیار صنایع کوچک

عصر بازار- مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران­: علاوه بر بسته حمایتی­ صنایع کوچک، سازمان از بودجه خود،​۲۰۰میلیارد تومان­ تسهیلات را به صورت یارانه ای در اختیار صنایع کوچک قرار داده است­ و همچنین براساس­ تبصره ۱۸،­ سود تسهیلات،​ به ۸ و ۱۲ درصد برای ­بنگاههای کوچک برسد.

۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای در اختیار صنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صادق نجفی در حاشیه نشست خبری درباره حمایت های سازمان صنعت، معدن و تجارت از صنایع کوچک گفت: به مناسبت 21 مرداد­ماهکه روز حمایت از صنایع کوچک است­ در نمایشگاه، ​­­بسته­ تشویقی خوبی­­­توسط وزیر صنعت­ رونمایی می ­شود؛ این بسته شامل حمایت های مالی، صادراتی و تکنولوژی و .... است.

    وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با موافقت بانک مرکزی و وزیر صنعت معدن و تجارت پرداخت می شود گفت: این تسهیلات به بنگاههای کوچک پرداخت خواهد شد.

    مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران­­ بیان کرد: به مناسبت هفته دولت صنایع کوچکی که از گذشته بدهی جریمه تسهیلات داشتند بخشوده می شود و همچنین در بحث سرمایه گذاری نیز به­ استارتاپ ها 1 تا­ 2 درصد، سایر صنایع کوچک 5 درصد­ برای صادرات 90 درصد و سایرین بین 50 درصد مشوق خواهیم داد.

    نجفی ادامه داد: نمایشگاه بزرگی به مناسبت روز ملی صنایع کوچک برگزار می شود و در اختیار­ 1200 صنایع کوچک و تعاونی ها قرار خواهیم داد تا به معرفی توانمندی ها ی خود بپردازند­.

    وی درباره تامین نیازهای ارزی و مواد اولیه صنایع کوچک گفت: نیازهای ارزی صنایع در اولویت قرار گرفته است و­ پتروشیمی نیز موظف به­ تامین مواد اولیه هست ­و شرکت بورس و سایر شرکت ها نیز بخشی از تولیدات را با ارز 4200 تومانی در اختیار صنایع کوچک و متوسط قرار می دهد­ و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نیز موظف به نظارت­­ است.

    برچسب ها