صعود، پیش روی طلای جهانی

عصر بازار- طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار در زیر بالاترین سطح یک هفته‌ای خود باقی ماند و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت، زیرا فعالان بازار بر روی داده‌های مشاغل ایالات‌متحده تمرکز کردند که می‌تواند اندازه کاهش نرخ بهره را در این ماه ارائه دهد.

شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸:۰۰

صعود، پیش روی طلای جهانی

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به  نقل از ایسنا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و پس از رسیدن به بالاترین سطح یک هفته ای 2523 دلار و 29 سنت در جلسه قبل، به 2516 دلار در هر اونس رسید. طلا تا کنون 0.5 درصد در هفته و 22 درصد برای سال افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد افزایش به 2545 دلار و 70 سنت رسید.

شمش معمولاً در محیطی با نرخ بهره پایین عملکرد بهتری دارد و در دوره‌های عدم اطمینان به عنوان دارایی ایمن در نظر گرفته می‌شود. بر اساس ابزار FedWatch شرط بندی برای کاهش 50 امتیازی نرخ توسط فدرال رزرو در 18 سپتامبر از 34 درصد یک هفته قبل به 41 درصد افزایش یافته است.

اگر گزارش آینده داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده نشانه‌هایی از ضعف بازار کار را نشان دهد، احتمالاً قیمت طلا بالاتر خواهد رفت، اگرچه بازار ممکن است نوساناتی را تجربه کند.

کارشناسان اظهار کردند که به نظر می‌رسد قیمت‌ها برای آزمایش بالاترین قیمت‌های جدید آماده هستند و به طور بالقوه به محدوده 2680 تا 2700 دلار آمریکا در سال جاری می‌رسند. تنش‌های ژئوپلیتیک، ضعف دلار، خرید مداوم بانک مرکزی و عدم اطمینان پیرامون انتخابات آمریکا چشم‌انداز طلا را تقویت کرده بود.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات، نقره با 0.2 درصد کاهش به 28.75 دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 928.23 دلار آمریکا رسید. پالادیوم 0.1 درصد کاهش یافت و به 940.11 دلار رسید و به سمت ضرر هفتگی پیش رفت.

برچسب ها

طلابازار جهانی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا