چهار میلیون ایرانی امضای الکترونیک دارند

عصر بازار- سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک از افزایش دو برابری دارندگان امضای الکترونیک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ و افزایش آن به ۴ میلیون نفر خبر داد.

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹:۰۰

چهار میلیون ایرانی امضای الکترونیک دارند

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، امین کلاهدوزان سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک صبح امروز در نشست خبری وزارت صمت به اصحاب رسانه گفت: تجارت الکترونیک شفاف ترین بخش تجاری کشور است زیرا در این نوع معامله جزییات معامله کالا در سیستم های الکترونیکی ثبت می شود و وزارت صمت هم به همین دلیل از این مدل تجارت حمایت می‌کند.

وی افزود: حجم معاملات تجارت الکترونیک بخش خصوصی در سال 1402 سقف  3100 همت را شکست و این رقم نسبت به سال 1401، 74 درصد رشد داشت. برای سال 1403 نیز ارزش 4500 همت را در ارزش تجارت الکترونیک کشور در نظر داریم.

وی افزود: تعداد تراکنش‌ها هم در سال 1402 به چهار میلیارد عدد رسید در حالی که در سال 1401 این رقم 3 میلیارد عدد بود.

کلاهدوزان از امکان تجارت الکترونیک فرامرزی در کشور خبر داد و گفت: این مدل تجارت فرامرزی از سال گذشته فراهم آمده و در حال حاضر اتصال پلتفرم‌ها با کشورهای چین و روسیه به صورت پایلوت برقرار است و در تجارت با عراق هم در حال مذاکره هستیم.

سرپرست مرکز توسعه تجارت اظهار کرد: تعداد گواهینامه‌های امضای الکترونیک که در سال 1401 دو میلیون بود در سال گذشته به 4 میلیون امضا رسید. امضای الکترونیک امکان جعل امضا را از بین برده است.

وی تصریح کرد: تقویت فناوری‌های جدید و استفاده از فناوری‌های بلاک چین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیک قرار دارد.

برچسب ها

تجارت الکترونیک‌وزارت صمتپرداخت الکترونیک
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا