مشارکت ۱۵ هزار و ۵۰۴ سهامدار بازار سرمایه در مجامع الکترونیک طی سال گذشته

عصر بازار- مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: از زمان برگزاری مجامع به شکل الکترونیکی تاکنون در مجموع ۵۰ هزار و ۵۴۵ سهامدار در مجامع الکترونیک شرکت کردند.

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳:۰۰

مشارکت ۱۵ هزار و ۵۰۴ سهامدار بازار سرمایه در مجامع الکترونیک طی سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ب نقل از باشگاه خبرنگاران، پوریا خاوری، مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: از آذر 1399 که سامانه مجامع الکترونیک ناشران بازار سرمایه، توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد تاکنون شاهد رشد برگزاری مجامع بودیم به طور مثال در سال 1401 حدود 78 مجمع الکترونیک برگزار شد که برای سال 1402 این عدد به 241 مجمع رسیده است و شاهد رشد سه برابری در برگزاری مجامع الکترونیک بودیم.

او افزود: در رابطه با حضور سهامداران در مجامع الکترونیک هم باید گفت، فقط در یکی از مجامع نزدیک به شش هزار سهامداران مشارکت داشتند. سال گذشته 15 هزار و 504 سهامدار در مجامع الکترونیک شرکت کردند و در کل از زمان برگزاری مجامع به شکل الکترونیکی یعنی آذر سال 99 تاکنون در مجموع 50 هزار و 545 سهامدار از طریق سامانه دیما وارد و در مجامع الکترونیک شرکت کردند.

این مقام مسئول همچنین می‌گوید: ما در دو سال ابتدایی بحث فرهنگ‌سازی مشارکت در مجامع الکترونیک را دنبال می‌کردیم تا سهامداران در جریان باشند که بدون محدودیت جغرافیایی می‌توانند در مجامع شرکت‌ها مشارکت و در تصمیم‌گیری نقش داشته باشند.

گفتنی است، سهامداران برای حضور در مجمع الکترونیک باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند تا دسترسی آن‌ها برای ورود به جلسه مجمع فعال شود.

برچسب ها

مجمع سالانهمجامع آنلاین
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا