واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش مردمی، باعث شکوفایی تولید می شود

عصر بازار- عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت:امیدواریم در سال جاری با واگذاری حداکثری بنگاه های اقتصادی دولتی به بخش مردمی، شاهد شکوفایی بیشتر بهره وری و تولید این مجموعه ها باشیم.

يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲:۰۰

واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش مردمی، باعث شکوفایی تولید می شود

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، احسان ارکانی با اشاره به شعار سال؛ با عنوان «جهش تولید، مشارکت مردمی»، گفت:نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب، تکلیف و وظیفه همه دستگاه های اجرایی و نهادها را در برون سپاری بنگاه های اقتصادی خود، مشخص کرده است.

نماینده مردم «نیشابور» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سالها سیاستگذاری و قانونگذاری لازم برای جهش تولید و واگذاری امور اقتصادی از دولت به مردم در راستای کاهش تصدی گری دولتی و افزایش نقش مردم در اقتصاد انجام شده است،گفت: سیاستهای کلی اصل 44 ابلاغی مقام معظم رهبری تا برنامه هفتم توسعه و قانون جهش تولید، مصوب مجلس و تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس یازدهم که منجر به تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و حذف بوروکراسی پیچیده و سنگین دستگاه های دولتی در صدور مجوزهای تولید و کسب و کار بود، از ثمرات آن است.

دبیر کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تاکید کرد:آنچه که اکنون مهم است اجرای دقیق این سیاستها و قوانین توسط وزارتخانه ها و نهادهایی است که موظف هستند بنگاه های اقتصادی در اختیار دولت و نهادها را به بخش مردمی واگذار نمایند.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه متاسفانه وجود این بنگاه های اقتصادی در مجموعه دولت باعث تبدیل هیات مدیره و پست های مدیریتی آنها به یک حیاط خلوت توزیع قدرت و ثروت به نفع محافل و افراد سیاسی همسو با دولتها جهت سوءاستفاده و بهره برداری از ظرفیت آنها در بزنگاه های مختلف شده است.

ارکانی در ادامه با اشاره به زیان ده شدن این بنگاه های اقتصادی به علت مدیریت افراد غیرمتخصص و ناکارآمد گفت:امیدواریم در سال جاری با واگذاری حداکثری بنگاه های اقتصادی دولتی به بخش مردمی، شاهد شکوفایی بیشتر بهره وری و تولید این مجموعه ها باشیم.

برچسب ها

خصوصی سازیواگذاری
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا