تا پایان دی ماه؛

صادرات شمش فولادی از ۵ میلیون تن فراتر رفت

عصر بازار- میزان صادرات شمش فولادی (بیلت و بلوم و اسلب) در ۱۰ ماهه امسال به رقم پنج میلیون و ۱۳۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰:۰۰

صادرات شمش فولادی از ۵ میلیون تن فراتر رفت

به گزارش «عصر بازار» به نقل از کالا خبر، براساس جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، 10 ماهه پارسال میزان صادرات شمش فولادی به رقم پنج میلیون و 821 هزار تن رسید.

صادرات 1.2 میلیون تنی اسلب 

بررسی آمار دوره یاد شده گویای سهم بیش از 76 درصدی بیلت و بلوم از صادرات شمش فولادی با رقم سه میلیون و 927 هزار تن است، در حالی که در دوره مشابه پارسال این میزان چهار میلیون و 95 هزار تن بود که امسال چهار درصد کاهش دارد.

براساس آمار مورد بررسی در دوره این گزارش یک میلیون و 209 هزار تن نیز شمش اسلب صادر شد که در مقایسه با رقم یک میلیون و 726 هزار تن مربوط به 10 ماهه 98 کاهشی به میزان 30 درصد را ثبت کرد.

صادرات 2.3 میلیون تن محصولات فولادی

صادرات محصولات فولادی در 10 ماهه امسال به رقم دو میلیون و 373 هزار تن رسید و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که دو میلیون و 984 هزار تن بود افت 20 درصد را ثبت کرد.

براساس برآوردها، ظرفیت پیش بینی شده تولید فولاد تا پایان سال 98 رقم 36 میلیون و 800 هزار تن است و میزان تولید شمش فولادی هم به رقم 25 میلیون و 344.3 هزار تن خواهد رسید.

ایران اکنون در بین 10 فولادساز جهان جای دارد که در افق چشم انداز 1404 با دستیبابی به ظرفیت 55 میلیون تن، انتظار می رود به جایگاه هفتم برسد.

برچسب ها

انجمن تولیدکنندگان فولادشمش فولاد
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا